Noodfonds

Gezocht: sponsors om o.a. zwerfkattenprobleem te verhelpen

In Nederland leeft een groot aantal zwerfkatten. Dit zijn vaak huiskatten, die verwilderd zijn en zich in de afgelopen jaren hebben voortgeplant. Deze katten hebben een zwaar leven. Ze hebben te maken met honger, ziekte, mishandelingen, etc. Zij moeten in alle seizoenen zien te overleven. Dat is vooral zwaar in de zeer koude winters, die we de afgelopen jaren hebben gehad. Menige kat heeft het dan ook niet gered en is een ellendige dood gestorven.
Het precieze aantal zwerfkatten in Nederland is niet helemaal duidelijk. De schattingen lopen uiteen van tienduizenden tot meer dan honderdduizend. En door de economisch slechte tijden worden het er alleen nog maar meer. Mensen dumpen massaal hun kat op straat als ze geen geld meer hebben voor voer of de dierenarts. Ook laten ze door geldgebrek steeds vaker hun loslopende katten niet tijdig steriliseren of castreren, waardoor de katten zich in korte tijd enorm vermeerderen.
Stichting dierenopvang Dumpie wil hier aan mee gaan helpen dat er eindelijk eens een einde komt aan het grote aantal zwerfkatten en onnodig geboren laten worden van nestjes, door zwerfkatten en katten van mensen in Den Haag die het financieel moeilijk hebben tegen een gereduceerd tarief te laten castreren en steriliseren. Daarvoor hebben wij wel sponsors nodig, mensen of bedrijven die ons speciale Noodfonds voor o.a. castraties en sterilisaties incidenteel of regelmatig willen aanvullen met een financiƫle bijdrage. Uw bijdrage kunt u storten op girorekening 9554794 t.n.v. Stichting dierenopvang Dumpie Den Haag, onder vermelding van bijdrage Noodfonds.
Inmiddels heeft de Stichting al vijf katers laten helpen. Elk dier dat geholpen wordt via dit fonds wordt op de website vermeldt, u kunt altijd informatie inwinnen hieromtrent en de dierenartsrekeningen ter inzage krijgen of een kopie daarvan mits u het fonds steunt.

Onlangs kregen wij een oproep van Bernice P., zij heeft een poesje genaamd Bamboes, die al een paar keer naar de dierenarts was geweest vanwege blaasproblemen. De dierenartsrekeningen heeft haar moeder voldaan. Bamboes bleef klachten houden en Bernice kon door gebrek aan financiele middelen Bamboes niet verder medisch laten onderzoeken en heeft Stichting dierenopvang Dumpie om hulp gevraagd. Bij Bamboes waren door de druk van het persen de darmen naar buiten gekomen. Maandag 12 augustus 2013 zijn wij met Bamboes naar onze dierenartsenpraktijk Breuk en Van Doorne te Den Haag gegaan, op het oog bleek het met een simpele ingreep verholpen te kunnen worden, maar na verder onderzoek bleek er toch heel wat aan de hand te zijn met Bamboes, blaasstenen, een zwaar ontstoken blaas, ontstoken darmen, blaas, darmen en navel waren met elkaar vergroeid. Een aangeboren afwijking en Bamboes moest onder het mes, een hele dure ingreep. Het gaat redelijk met Bamboes, Al met al zijn hier een hoop kosten door ontstaan en er is een regeling met de dierenartsenpraktijk dat wij als Stichting een deel op ons nemen en de dierenartsenpraktijk draagt hieraan ook een behoorlijk steentje bij. Geweldig, anders was Bamboes ten dode opgeschreven. Bamboes blijft een tobbertje, Bernice heeft afstand van Bamboes gedaan, en Bamboes is na haar gecompliceerde ingreep, geadopteerd door ouders van een van de dierenartsen, die verder de zorg voor haar op zich nemen. Ook kater Felix hebben wij inmiddels op kosten van Stichting Dumpie voor Bernice laten castreren, wat gesponsord wordt uit ons Noodfonds.
U zult begrijpen dat het maar druppeltjes zijn in het geheel die geholpen kunnen worden, maar als ieder opvanginitiatief op deze manier hun steentje bijdragen met behulp van een beetje steun van derden, komt het voor veel dieren tot een goed einde. Elk dier wat er gesteriliseerd of gecastreerd word is er een. Alstublieft Help Ons.
Bij voorbaat , ook namens de dieren, hartelijk dank!
Het Bestuur Stichting dierenopvang Dumpie Den Haag.

4 juli 2013 gecastreerd:
2 zwerfkatten, Remy en Stipje